RIDLÄRARE SÖKES 🕵️‍♀️

Björkviks Ponnyridskola är en familjär ridskola på den Sörmländska landsbygden. Vi har i dagsläget ca 250 uppsittningar i veckan under terminerna och ridläger hela somrarna. Vår verksamhet riktar sig till barn och ungdomar och de flesta av våra elever är 3-15 år.

Som ridlärare på Björkviks Ponnyridskola har du ett stort pedagogiskt/didaktiskt intresse och du brinner för lärande och utveckling i alla former, både när det gäller dina elever och när det gäller dig själv i din yrkesroll. Du står för hästvälfärd och du är bra på att skapa goda relationer – men du har också förmågan att se skillnad på att vara personlig och att vara privat. Du är stabil och trygg som person och som ridlärare vet du att din arbetstid innebär helger och kvällar – eftersom det är då våra elever finns på plats.

Vi ser gärna att du är utbildad via någon ridlärarutbildning (ridledare, SRL 1 etc) men eftersom vi inte är en ’traditionell’ ridskola ställer det krav på dig att kunna tänka utanför boxen och att våga lägga tidigare föreställningar åt sidan. Hos oss väger de pedagogiska och didaktiska kompetenserna alltid tyngst. Här är du mer pedagog än tränare!

Till att börja med är tjänsten ett fåtal fasta timmar per vecka (främst på lördagar) samt extra timmar vid extraaktiviteter/ridläger. För rätt person kan det med tiden bli mer. Berätta för oss vem du är och vi planerar din roll här hos oss utefter det!

Start omgående – eller till HT24.

Varmt välkommen med din ansökan till maria@bjorkviksponnyridskola.se