PERSONALEN

Maria Falck

Verksamhetsledare/chef och – tillsammans med Jörgen – ridskolans grundare och ägare. Ridlärare SRL 1 (Strömsholm) och leg. gymnasielärare i pedagogik, sociologi och entreprenörskap med en fil. mag. i pedagogiskt arbete.

Maria håller i alla trådar och står för verksamhetens ledning och riktning. Brinner särskilt för pedagogiskt arbete, samt driver vid sidan om ridskolan ett utbildningsföretag med fokus på ridskolepedagogik.

Är från och med HT23 kursansvarig i två kurser (pedagogik och verksamhetsutveckling) på en YH-utbildning till ridlärare. Mer om Maria kan du läsa här.

maria@bjorkviksponnyridskola.se

Alexandra Hammarsten

Ridlärare SRL 1 (Strömsholm)

Alexandra är utöver ridlärare också vår (ung)hästberidare; rider in och utbildar våra unga ponnyer. Hon har även en del stalltjänst på sitt schema.

Alexandra har flera egna hästar hemma och hon har tränat och tävlat en hel del, framför allt i hoppning. Hon har även ridit in och utbildad många ponnyer/hästar genom åren. Tillsammans med Alexandra ser du ofta hunden Bellis.

alexandra@bjorkviksponnyridskola.se

Elin Andersson

Ungdomsledare/ridledare

Elin är vår fantastiska ’extrahand’ i verksamheten. Hon rycker in och vikarierar som ridlärare ibland och hon är också oftast den som håller i prova-på-ridning och Sommarhästis. Till vardags går hon sista året på gymnasiet.

Jörgen Falck

Jobbar till vardags med IT. Är dock ryttare sedan barnsben (främst hoppning där han tävlat upp till 130) och kan rycka in och ta lektioner vid behov.

På hemmaplan är han den som styr upp anläggningens utveckling.

Våra fantastiska ungdomsledare/stallpersonal på helger